غارت خیمه ها به روایت فاطمه، بنت الحسین{مقتل شیخ صدوق}

یا صاحب الزمان آجرک الله فی هذه المصیبه

 

عن عبدالله بن الحسن المثنی، عن امه فاطمۀ بنت الحسین (ع)،

قالت:دخلت الغاغۀ [172] علیناالفسطاط و أناجاریۀصغیرة وفی رجلی

خلخالان من ذهب،فجعل رجل یفض الخلخالین من رجلی و هو یبکی،

فقلت: ما یبکیک یا عدو الله؟!

فقال: کیف لاأبکی و أنا أسلب إبنۀ رسولالله!

فقلت: لاتسلبنی.

قال: أخاف أن یجیء غیري فیأخذه.

قالت: و انتهبوا ما فی الأبنیۀ حتی کانوا ینزعون الملاحف عن ظهورنا.

[انبوه » : صفحه 176 ] [ 173 ] .

عبدالله، پسرحسن مثنی، ازمادرش، فاطمه، دختر امام حسین

علیهالسلام، نقل میکند که غارتگران به خیمههاي ما وارد شدند. من

دختري خردسال بودم که در پاهایم دو خلخال از طلا داشتم، مردي،

با گریه آن دوخلخال را از پاهایم میکند!

گفتم: اي دشمن خدا: براي چه میگریی؟

گفت:چگونه گریه نکنم که دختر رسولخدا را غارت میکنم!

 فاطمه، بنت الحسین، گوید : گفتم:غارتم نکن.

گفت:میترسم دیگري بیاید و آن را بردارد

هر چه در خیمهها بود، به تاراج بردند، تا آنجا که چادرها را از دوش ما برداشتند.

منبع:

مقتل الحسین به روایت شیخ صدوق(قدس سره): امام حسین علیهالسلام

و عاشورا از زبان

معصومان علیهمالسلام

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : برچسب: مهدویت, | 10:45 | نویسنده : منتظر ظهور ولیعصر |